Farsi  
 

همراهان گرامی، لطفا اخبار فدراسیون تکواندو را از طریق آدرس زیر پیگیری نمایید WWW.TAEKWONDO.IR             

   جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


نگاهها به سمتی باشد که فرهنگ سرلوحه کار ورزشکاران قرار بگیرد

امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می‌کنیم

 آرشيو گفت و گو

گزارش


یادواره شهید پرویز عطایی بنیانگذار تکواندو در استان زنجان برگزار می‌شود

ارزشمندترین نماد قهرمانی تکواندو ایران به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


یادواره شهید عطایی با حضور مسئولین کشور و استانی برگزار گردید



شناسه خبر: 9427   دوشنبه 4 مرداد 1395 - 12:16

یادواره شهید پرویز عطایی بیانگذار تکواندوی استان زنجان با حضور مسئولین کشور و استانی در سالن اجتماعات شهید عطایی زنجان برگزار گردید.


یادواره شهید پرویز عطایی بیانگذار تکواندوی استان زنجان با حضور مسئولین کشور و استانی در سالن اجتماعات شهید عطایی زنجان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو، مراسم بزرگداشت شهید پرویز عطایی همزمان با هفته بزرگداشت مرام پهلوانی به میزبانی سالن اجتماعات شهید عطایی زنجان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ابتدای این مراسم گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم نقش نخست را ایفا می‌کردند و این همگانی و مردمی بودن انقلاب موجب ماندگاری آن در طول تاریخ انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌ها شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی پا در عرصه جنگ تحمیلی گذاشتیم و در این میدان نیز ملت با همه توانی که در خود داشتند با وحدت ملی ـ دینی وارد میدان شدند که با تقدیم جان و مال خود موجب تحقق نصرت الهی شدند.

آیت‌الله خاتمی افزود: هشت سال دفاع‌مقدس میدانی بود که هرکسی دل در گروی انقلاب و سربلندی ایران داشت وارد آن عرصه شد، مردم ایران هشت سال مردانه در مقابل دشمنی ایستادند که دنیا از او حمایت می‌کرد. نیروی اخلاص و جوانمردی دو محرک اصلی ملت ایران بود که موجب شد تا در مقابل دشمنان بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: انقلاب برای همه مردم ایران است و این ملت هستند که همواره تحت شرایط مختلف پشتیبان انقلاب بوده‌اند. حضور مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در گرمای بالای ۴۰ درجه نشان‌دهنده باور و اعتقاد به انقلاب اسلامی است و امروزه همه باید در خط جناح‌ها و احزاب مختلف همرنگ و دست در دست یکدیگر در خط ولی‌فقیه حرکت کنیم چراکه نصرت الهی در همدلی و همراهی عمومی نهفته است.

وی خاطرنشان ساخت: کردار و رفتار نیک و خدمت به مردم سه اصل مهم در ماندگاری از انسان است که در این امر راه شهدا و راه شهید عطایی راهی است که همواره سال‌ها در بلندای قله سربلندی کشور خواهد ماند و برای آیندگان خواهد درخشید.

در ادامه این مراسم، جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب کشور، بیان کرد: بصیرت، غیرت و وفاداری از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید پرویز عطایی بشمار می‌رود و این سه اصل موجب شد تا عطایی ماندگار شود. شهید عطایی به مدت هشت سال زمان صرف آموختن دروس کونگ‌فو کرده بود و در نخستین روزهای تشکیل سپاه پاسداران برای عضویت در این نیرو و آموزش سپاهیان به هنرهای رزمی در سپاه زنجان حضور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ارادتی که شهید عطایی به مولای متقیان امام علی (ع) داشت موجب شده بود تا روح پهلوانی و منش جوانمردی را از این امام همام فرا گیرد و سیره ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهد.

ارجمندفر یادآور شد: شهید عطایی از جسارت خاصی در برخورد با دشمن برخوردار بود، وی با بصیرت و دوراندیشی که داشت حوادث پیش ‌روی انقلاب را پیش‌بینی می‌کرد و سپس با توجه به آن دست به برنامه‌ریزی و ساماندهی نیروهای ارتش و قشر مردم و همه شاگردانش می‌زد. این شهید بزرگوار پس از شروع به کار در آموزش ورزش‌های رزمی به دلیل استقبال از این رشته 8 باشگاه در راستای آموزش هنرهای رزمی ایجاد کرد که بالغ بر 1500 نفر در این باشگاه‌ها مشغول به فعالیت بودند.

جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب کشور در ادامه گفت: شهید عطایی همواره کارهای خود را با نام خدا آغاز و با نام خدا نیز به پایان می‌رساند. وی با نیروهای آماده خود در سطح شهر رژه می‌رفت تا آمادگی خود را به رخ دشمنان انقلاب بکشاند. منافقین به دلیل شناختی که از شهید عطایی داشتند طی اقداماتی دست به ترور وی زدند که با توجه به اصابت چند گلوله به بدن شهید عطایی باز هم در مقابل این مزدوران مقاومت کرد و هرگز کمر در مقابل نااهلان اسلام و انقلاب خم نکرد.

ارجمندفر یادآور شد: شهید عطایی در خانواده‌ای که دل در گرو اهل‌بیت (ع) داشت و سرانجام با توجه به رشادت‌هایی که از خود در دفاع از اسلام و قرآن نشان داد در عملیات رمضان که پیچیده‌ترین عملیات دفاع‌مقدس بود در مقابل پاتک دشمن مردانه ایستادگی کرد و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسید.

پس از آن مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه سخنان آیت‌الله خاتمی و ارجمندفر گفت: 17 شوال سالروز ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است. برای گرامیداشت این روز ستادی از یک ‌ماه پیش با حضور دستگاه‌های مختلف در استان تشکیل شد که خروجی آن مراسم یادبود شهید عطایی است که امیدواریم مورد قبول باشد. شهید عطایی بنیان‌گذار تکواندوی استان زنجان، یکی از پهلوانان این عرصه بشمار می‌رود که در جای خود با پرورش شاگردان مختلف نقش مهمی را در این عرصه ایفا کرد و امروز الگوی بسیار مهم برای جامعه ورزش شده است.

سید ارسلان حسینی افزود: ریشه پهلوانی در ایثار و گذشت است که امام علی (ع) نمونه بارز این خصیصه به‌شمار می‌روند که شهدا با پیروی کردن از راه و منش ایشان پا در عرصه جهاد گذاشتند و با نثار جان خود موجب آرامش، امنیت و جامعه ما شده‌اند پس به راستی پهلوانان اصلی شهدا هستند که باید جوانان امروز پیرو راه شهدا باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم اساتید تکواندو از سراسر کشور حضور داشتند که آذرپاد، مهیمن، کرمی، زینال حسینی و قنبری به نمایندگی از فدراسیون تکواندو در مراسم بودند.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 4 مرداد 1395 - 12:16

تعداد بازديد: 1358

کد:9427-1403





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام شما:
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 




 
  
 Free Page Rank Tool